منوی اصلی
دانستنی ها!!
زگهواره تا گور دانش بجوی ( :
  • Ali Moghadam جمعه 3 اسفند 1397 11:52 ق.ظ نظرات ()

    نقد و بررسی موتور درون شهری آپاچی Apache 180

    معرفی شرکت سازنده:

    شرکت TVS موتور سومین تولید کننده موتورسیکلت در هند بوده این شرکت با فروش سالانه 2.5 میلیون دستگاه در سال با درآمد سالانه بیش از 1.6 میلیارد دلاردر سال های 20013-2014 جزو ده تولید کننده برتر دنیا محصوب می گردد همچنین شرکت TVS موتور با صادرات به بیش از 60 کشور دنیا بزرگترین صادرکننده محصوب می گردد.

     شرکت TVS موتور با مسئولیت محدود (TVS موتور)، عضو گروه TVS، بزرگترین شرکت با حجم معاملات با بیش از 2.8 کرور دارای بیشتر مشتریان موتور سواری است. آقای و نو سرینیواسان، رئیس شرکت TVS موتور است او باعث گردیده که TVS افتخارات بسیاری از جمله کسب جایزه  “Padma Shri” و دریافت نشان  “Order of Diplomatic Service Merit" ( "سفارش دیپلماتیک شایستگی خدمات")  از رئیس جمهور کره و هچنین جوایز دیگری  که در زیر اماده شده است.

    JRD تاتا شرکت،The JRD Tata Corporate,
     جایزه کسب و کار هفته توسط ستاره آسیا ،The Star of Asia award by Business Week,
     جایزه دستاورد یک عمر کیفیت Jamsheji TATA و در حال ظهور شرکت غول - بار و دانشگاه هاروارد انجمن مدرسه کسب و کار جوایز دیگر با مشخصات بالا هستند عطا در او، به نمایندگی از شرکت می باشد.
    The Jamsheji TATA Lifetime Quality Achievement Award and Emerging Corporate Giant - Times & Harvard Business School Association are other high-profile awards bestowed on him, on behalf of the company.

     

     

    قیمت:

    1. 115.000.000 ریال در مورخه 1397/11/02 در تهران
    2. 118.500.000 ریال در مورخه 1397/11/02 در مشهد
    3. 116.500.000 ریال در مورخه 1397/11/02 در قم
    4. 119.000.000 ریال در مورخه 1397/11/02 در اصفهان
    5. 112.500.000 ریال در مورخه 1397/11/02 در شیراز
    6. 124.000.000 ریال در مورخه 1397/11/02 در بوشهر

     

    مشخصات فنی درج شده شرکت TVS  هند

    Apache RTR 180 ABS

     

    قوای محرکه

    تک سیلندر-چهارزمانه - هواخنک

    Single-cylinder, four-stroke,

    Engine Type

    حجم اتاق

    177.4 سی سی

    177.4 cc

    Displacement

    قطر سیلندر,طول کورس پیستون

    62.5x58.8 میلی متر

    62.5mm x 57.8 mm

    Bore * Stroke (mm)

    نسبت تراکم

    9.5:1

    9.5:1

    Compression ratio

    سیستم استارت

    الکتریکی- هندلی

    PEI digital transistor type

    ignition

    گیربکس

    5 دنده

    5 Speed

    Transmission

    حداکثر گشتاوری

    15.5 نیوتن متر/6500 (R/دقیقه)

    15.5 Nm @ 6500 rpm

    Maximum torque

    حداکثر قدرت

    12.52 کیلو وات / 8500 (R/دقیقه)

    12.52 kW (17.03 bhp) @8500 rpm

    Maximum power

    حداکثر توان

    16.5 اسب بخار

    16.5

    Maximum Ph(S)

    حداکثر توان واقعی

    15.2 اسب بخار

    15.2

    Maximum Ph(S) Real

    کلاچ

    قوته ور در روغن

    Wet multi-plate

    Clutch(F/R)

    سیستم جرقه

    تخلیه الکتریکی-  CDI

    IDI-Dual mode digital ignition

    Starting method

    طول

    2085 میلی متر

    2085

    L (mm)

    عرض

    730 میلی متر

    730

    W (mm)

    ارتفاع

    1105 میلی متر

    1105

    H (mm)

    فاصله بین دو چرخ

    1326 میلی متر

    1326mm

    Wheelbase

    وزن خالص

    136 کیلوگرم

    136kg

    Vehicle Quality

    سیستم تعلیق جلو

    تلسکوپی

    Telescopic Forks, 105 mm Stroke

    Front suspension

    سیستم تعلیق عقب

    زوج کمک فنر گازی

    Monotube Inverted Gas-filled shox (MIG) with spring aid

    Rear suspension

    ترمز جلو

    ترمز دیسکی

    270mm Petal Disc with ABS & RLP

    Brake Front

    ترمز عقب

    ترمز دیسکی

    200mm Petal Disc with ABS & RLP

    Brake Rear

    لاستیک جلو

    17 اینچی 90/90 تیوپلس

    90/90 x 17" (Tubeless)

    Tyre Front

    لاستیک عقب

    17 اینچی 110/80 تیوپلس

    110/80 x 17" (Tubeless)

    Tyre Rear

    ظرفیت باک

    16 لیتر

    16 Liter

    Fuel capacity

    متوسط مصرف سوخت

    2.3 لیتر در هر 100 کیلومتر

    2.3 Liter/100Km

    Fuel consumption

    حداکثر سرعت اسمی

    124 کیلومتر بر ساعت

    124 km / h

    Maximum speed

    حداکثر سرعت ثبت شده تا کنون:136 کیلومتر در ساعت

    136 km / h

    Maximum speed recorded so far
    حداکثر سرعت متوسط:106 کیلومتر در ساعت

    106 km / h

    Maximum average speed

    داشبورد

    سرعت سنج دیجیتال الکترونیکی

    Digital

    Dashboard

    رنگ بدنه

    مشکی, نارنجی, زرد, سفید, قرمز

    Black, Orange, Yellow, White, Red

    Color

     

    نکته: هر 1 کیلووات-ساعت برابر با 1.34102 اسب بخار میباشد.

     

    دفترچه های راهنما:

    مشخصات فنی و امکانات

     

    دفترچه سرویس و نگهداری و تعمیرات موتورسیکلت آپاچی

     

    آلبوم تصاویر:

    موتورسیکلت آپاچی 180 آر تی آر ABSموتورسیکلت آپاچی 180 آر تی آر ABSموتورسیکلت آپاچی 180 آر تی آر ABSموتورسیکلت آپاچی 180 آر تی آر ABSموتورسیکلت آپاچی 180 آر تی آر ABSموتورسیکلت آپاچی 180 آر تی آر ABSموتورسیکلت آپاچی 180 آر تی آر ABSموتورسیکلت آپاچی 180 آر تی آر ABSموتورسیکلت آپاچی 180 آر تی آر ABSموتورسیکلت آپاچی 180 آر تی آر ABSموتورسیکلت آپاچی 180 آر تی آر ABSموتورسیکلت آپاچی 180 آر تی آر ABS

     

     

     

     

    ظاهر و استایل کلی :

    بدون شک آپاچی آر تی آر 180 ای بی اس یکی از زیباترین موتور سیکلت های موجود در بازار ایران است که طراحی و رنگ بندی ظاهری آن بسیار چشم نواز است و نظر هر موتور سواری را به خود جلب می کند. رنگ بندی قرمز براق آن و یا سفید یا مشکی آن همگی به بهترین نحو ممکن جذاب هستند. با ظاهر بسیار دل فریب خود آرزوی داشتنش را برای هر موتورسواره مبتدی را ایجاد می کند.کایت های آن با طراحی و شکل های آیرودینامت کاملا با استانداردهای روز دنیا مطابقت دارد.

    زین آپاچی نیز پهن و کاملا نرم است و با اندازه بسیار مناسبی که دارد هم راننده و هم سرنشین بر روی آن احساس راحتی می نمایند. همچنین یک دسته نقره ای برای سرنشین دوم در عقب موتور نصب گردیده که طراحی آن به گونه ای است که به عنوان یک ترکبند هم می توان ا آن استفاده نمود. و یا اگر بخواهید سرنشین دیگری را باز سوار موتور نمائید بتواند به راحتی بر روی موتور سوار گردد.

     

    جالبتر آنکه جا پایی هایی که برای سرنشینان بر روی موتور قرار گرفته از نوع فنس توری حفاظ بوده که هم یک جای پایی راحت برای سرنشین موتور می باشد و هم در صورت زمین خوردن با موتور جلوی آسیب به بدنه موتور را خواهد گرفت.

    رینگ های آپاچی RTR 180 ABS نیز کاملا همانند برادر بزرگتر خود 160 سی سی بوده و دارای 6 پره ستاره وار هستند که بر زیبایی موتور می افزاید این رینگ دارای کیفیت خوبی است و میتواند به خوبی برای مدت زمان های زیادی بدون هیچ گونه مشکلی دوام بیاورد.  همچنین آپاچی دارای باکی بزرگ و زیبا می باشد باکی با ظرفیت 16 لیتر به همراه حدود 2.5 لیتر بنزین ذخیره است .

     

     

    سیستم الکترونیک و روشنایی :

    Apache RTR 180 ABS بر خلاف رقبای هم رده خود دارای کاسه چراغ نسبتا متوسط تقریبا بزرگ میباشد . اندازه ای غیر استاندارد که نه کاسه چراغ آن بزرگ است و نه کوچک و به همین دلیل در تاریکی شب با نور پایین فاطله تقریبی تا 4 متر و با نور بالا حدودا 8 متر را روشن می کند. متاسفانه اگر با این موتور وارد تونل های تاریک در جاده ( مثلا تونل گردنده های دالکی بوشهر) شوید متوجه خواهید شد که چراغ این موتور به هیچ عنوان نمیتواند جلوی شما را روشن سازد و کاملا در تاریکی خواهید بود. چراغ جلوی آپاچی 180 آر تی آر با طرحی به ظاهر خندان به نوعی انرژی مثبتی به موتور-سوار آن و دیگران القا می کند . ضمن اینکه در طرفین چراغ اصلی جلو 2 عدد لامپ خلاصی زیبا همانند بیشتر موتور سیکلت ها که به عنوان لامپ خلاصی نام برده می شوند قرار داده شده که بر زیبایی آن می افزاید .

    چراغ های راهنمای این موتور دارای سطح روشنایی بزرگی هستند و به خوبی میتوانند در زمان تغیر مسیر های شما سایر رانندگان جلو و پشت سر شما را آگاه سازند. پایه های این راهنماها از نوع لاستیکی و با انعطاف بالایی هستند اما تکنولوژی لامپ های این راهنما ها از لامپ های ساده رشته ای بوده که خود یک نقطه ضعف محصوب می گردد و از لاپ های LED که دارای طول عمر بالایی هستند استفاده نگردیده است.


     

    چراغ عقب نیز با طراحی نسبتا ساده و با کاسه چراغ پهن خود ولی هماهنگ با ظاهر موتور طراحی شده که در آن بر خلاف راهنما ها از LED در آن استفاده گردیده اما چراغ استاپ ترمز که دارای لامپ معولی است در هنگام ترمز گیری نور واضحی را منتشر می کنند .

     

    سیستم ترمز گیری :

    ترمز های آپاچی 180 ای بی اس نسبت تمام رقبای خود از نظر کمی و کیفی  ارتقا یافته اند ترمز های این موتور هم در جلو و هم در عقب از نوع دیسکی بوده اما تنها تفاوت اصلی و چشم گیر این ترمز ها استفاده از سیستم ABS در آن می باشد به طوری که در سرعت های بالای 70 کیلومتر در ساعت اطمینان بیشتری به موتور-سوار خود میدهند و در سرعت های متوسط رو به بالا کنترل موتور سیکلت از دست خارج نشده و موتور سیکلت با حفظ تعادل کامل متوقف می گردد.

     

     

    سیستم تعلیق و فنر بندی :

    کمک های آپاچی به لطف استفاده از سیستم کمک فنر های گازی نیتروژنی همانند رقبای خود بسیار نرم بوده و راندن دلپذیری را برای جاده ها و خیابان های پر چاله چوله دارند. استفاده از کمک فنر های گازی هرچند شاید خیلی در ظاهر کارا نباشد اما در رانندگی های طولانی مدت و یا در شوک های ناشی از دس اندازهای سطح خیابان ها جلوی هر گونه ضربه یکباره به ستون فقرات راننده را خواهد گرفت.

     

    کنسول و نشانگر های دسته فرمان :

    کنسول آپاچی 180 یک بخش کامل و زیبا است که کلیه اطلاعات مورد نیاز راننده را در قالب سیستم تلفیی آنالوگ و دیجیتال خود به وی ارایه می دهد . کنسول این موتور کامل بوده  و به دوبخش  آنالوگ آپاچی  که در سمت راست قرار داده شده و برخی از نشانگر ها که شامل چراغ چک بنزین و چراغ چک سیستم برق چراغ چک باطری می باشد. در قسمت مرکز و سمت راست که شاهد دور موتور عقربه ای اما برقی و صحفه کیلومتر تمام دیجیتالی از نوع LED است که شامل نمایش ساعت، سرعت، مصافت، میزان بنزین می باشد اما یک امکان جدید هم در این نمایشگر قرار داده شده و آن هم  نمایش حداکثر سرعت دست یافته می باشد که برای تست تاپ اسپید نهایی آن در جاده های می باشد.

    سایر دکمه ها و اقلام جا داده شده در دسته فرمان شامل استارت، تنظیم روشنایی نور پایین و بالا، چراغ سلام،  بوق و دکمه فلاشر ها است .

     

    قدرت و شتاب:

    موتور آپاچی 180 دارای یک انجین با حجم اتاق احتراق واقعی 177.4 سی سی با توان 12.52 کیلوات و گشتاور 15.5 نیوتن متر به همراه گیربکس 5 دنده با سیستم خنک شونده هوا-خنک و یک کاربراتور ساده پیستونی و سیستم استارت الکتریکی - هندلی با میزان مصرف متوسط سوخت 3.2 لیتر در هر 100Km می باشد.

     

     

    قدرت:

    قدرت اسمی این موتور 17 اسب بخار است اما در عمل به دلیل وزن بالای موتور و فشار واره باد به موتور و راننده قدرت واقعی آن 15.2 اسب بخار می باشد اما با توجه به حجم موتور قددرت 15 اسب برای یک موتور 177 سی سی کاملا ایده آل است و در جاده ها با شیب 10% با قدرت و سرعت کاملا خوبی بدون کاش دنده به حرکت خود ادامه می دهد.

     

    شتاب:

    شتاب اولیه این موتور با گشتاور 15.5 نیوتن متر از صفر تا 80 کیلومتر در 16.3 ثانیه صورت میپزیرد.

     

    مصرف سوخت:

    مصرف متوسط سوخت این موتور با سرعت 80 کیلومتر در ساعت 3.2 لیتر در هر 100Km می باشد. که با افزایش سرعت تا 100km تا 4.6 لیتر نیز می رسد و با یک باک 16 لیتری شما میتوانید 350 کیلومتر را طی کنید.

    https://instaliker.ir/store2/aff.php?aff=7625


    آخرین ویرایش: چهارشنبه 6 شهریور 1398 10:08 ب.ظ
    ارسال دیدگاه
  • Ali Moghadam جمعه 3 اسفند 1397 11:51 ق.ظ نظرات ()

    نقد و بررسی موتور درون شهری آپاچی Apache 180

    معرفی شرکت سازنده:

    شرکت TVS موتور سومین تولید کننده موتورسیکلت در هند بوده این شرکت با فروش سالانه 2.5 میلیون دستگاه در سال با درآمد سالانه بیش از 1.6 میلیارد دلاردر سال های 20013-2014 جزو ده تولید کننده برتر دنیا محصوب می گردد همچنین شرکت TVS موتور با صادرات به بیش از 60 کشور دنیا بزرگترین صادرکننده محصوب می گردد.

     شرکت TVS موتور با مسئولیت محدود (TVS موتور)، عضو گروه TVS، بزرگترین شرکت با حجم معاملات با بیش از 2.8 کرور دارای بیشتر مشتریان موتور سواری است. آقای و نو سرینیواسان، رئیس شرکت TVS موتور است او باعث گردیده که TVS افتخارات بسیاری از جمله کسب جایزه  “Padma Shri” و دریافت نشان  “Order of Diplomatic Service Merit" ( "سفارش دیپلماتیک شایستگی خدمات")  از رئیس جمهور کره و هچنین جوایز دیگری  که در زیر اماده شده است.

    JRD تاتا شرکت،The JRD Tata Corporate,
     جایزه کسب و کار هفته توسط ستاره آسیا ،The Star of Asia award by Business Week,
     جایزه دستاورد یک عمر کیفیت Jamsheji TATA و در حال ظهور شرکت غول - بار و دانشگاه هاروارد انجمن مدرسه کسب و کار جوایز دیگر با مشخصات بالا هستند عطا در او، به نمایندگی از شرکت می باشد.
    The Jamsheji TATA Lifetime Quality Achievement Award and Emerging Corporate Giant - Times & Harvard Business School Association are other high-profile awards bestowed on him, on behalf of the company.

     

     

    قیمت:

    1. 115.000.000 ریال در مورخه 1397/11/02 در تهران
    2. 118.500.000 ریال در مورخه 1397/11/02 در مشهد
    3. 116.500.000 ریال در مورخه 1397/11/02 در قم
    4. 119.000.000 ریال در مورخه 1397/11/02 در اصفهان
    5. 112.500.000 ریال در مورخه 1397/11/02 در شیراز
    6. 124.000.000 ریال در مورخه 1397/11/02 در بوشهر

     

    مشخصات فنی درج شده شرکت TVS  هند

    Apache RTR 180 ABS

     

    قوای محرکه

    تک سیلندر-چهارزمانه - هواخنک

    Single-cylinder, four-stroke,

    Engine Type

    حجم اتاق

    177.4 سی سی

    177.4 cc

    Displacement

    قطر سیلندر,طول کورس پیستون

    62.5x58.8 میلی متر

    62.5mm x 57.8 mm

    Bore * Stroke (mm)

    نسبت تراکم

    9.5:1

    9.5:1

    Compression ratio

    سیستم استارت

    الکتریکی- هندلی

    PEI digital transistor type

    ignition

    گیربکس

    5 دنده

    5 Speed

    Transmission

    حداکثر گشتاوری

    15.5 نیوتن متر/6500 (R/دقیقه)

    15.5 Nm @ 6500 rpm

    Maximum torque

    حداکثر قدرت

    12.52 کیلو وات / 8500 (R/دقیقه)

    12.52 kW (17.03 bhp) @8500 rpm

    Maximum power

    حداکثر توان

    16.5 اسب بخار

    16.5

    Maximum Ph(S)

    حداکثر توان واقعی

    15.2 اسب بخار

    15.2

    Maximum Ph(S) Real

    کلاچ

    قوته ور در روغن

    Wet multi-plate

    Clutch(F/R)

    سیستم جرقه

    تخلیه الکتریکی-  CDI

    IDI-Dual mode digital ignition

    Starting method

    طول

    2085 میلی متر

    2085

    L (mm)

    عرض

    730 میلی متر

    730

    W (mm)

    ارتفاع

    1105 میلی متر

    1105

    H (mm)

    فاصله بین دو چرخ

    1326 میلی متر

    1326mm

    Wheelbase

    وزن خالص

    136 کیلوگرم

    136kg

    Vehicle Quality

    سیستم تعلیق جلو

    تلسکوپی

    Telescopic Forks, 105 mm Stroke

    Front suspension

    سیستم تعلیق عقب

    زوج کمک فنر گازی

    Monotube Inverted Gas-filled shox (MIG) with spring aid

    Rear suspension

    ترمز جلو

    ترمز دیسکی

    270mm Petal Disc with ABS & RLP

    Brake Front

    ترمز عقب

    ترمز دیسکی

    200mm Petal Disc with ABS & RLP

    Brake Rear

    لاستیک جلو

    17 اینچی 90/90 تیوپلس

    90/90 x 17" (Tubeless)

    Tyre Front

    لاستیک عقب

    17 اینچی 110/80 تیوپلس

    110/80 x 17" (Tubeless)

    Tyre Rear

    ظرفیت باک

    16 لیتر

    16 Liter

    Fuel capacity

    متوسط مصرف سوخت

    2.3 لیتر در هر 100 کیلومتر

    2.3 Liter/100Km

    Fuel consumption

    حداکثر سرعت اسمی

    124 کیلومتر بر ساعت

    124 km / h

    Maximum speed

    حداکثر سرعت ثبت شده تا کنون:136 کیلومتر در ساعت

    136 km / h

    Maximum speed recorded so far
    حداکثر سرعت متوسط:106 کیلومتر در ساعت

    106 km / h

    Maximum average speed

    داشبورد

    سرعت سنج دیجیتال الکترونیکی

    Digital

    Dashboard

    رنگ بدنه

    مشکی, نارنجی, زرد, سفید, قرمز

    Black, Orange, Yellow, White, Red

    Color

     

    نکته: هر 1 کیلووات-ساعت برابر با 1.34102 اسب بخار میباشد.

     

    دفترچه های راهنما:

    مشخصات فنی و امکانات

     

    دفترچه سرویس و نگهداری و تعمیرات موتورسیکلت آپاچی

     

    آلبوم تصاویر:

    موتورسیکلت آپاچی 180 آر تی آر ABSموتورسیکلت آپاچی 180 آر تی آر ABSموتورسیکلت آپاچی 180 آر تی آر ABSموتورسیکلت آپاچی 180 آر تی آر ABSموتورسیکلت آپاچی 180 آر تی آر ABSموتورسیکلت آپاچی 180 آر تی آر ABSموتورسیکلت آپاچی 180 آر تی آر ABSموتورسیکلت آپاچی 180 آر تی آر ABSموتورسیکلت آپاچی 180 آر تی آر ABSموتورسیکلت آپاچی 180 آر تی آر ABSموتورسیکلت آپاچی 180 آر تی آر ABSموتورسیکلت آپاچی 180 آر تی آر ABS

     

     

     

     

    ظاهر و استایل کلی :

    بدون شک آپاچی آر تی آر 180 ای بی اس یکی از زیباترین موتور سیکلت های موجود در بازار ایران است که طراحی و رنگ بندی ظاهری آن بسیار چشم نواز است و نظر هر موتور سواری را به خود جلب می کند. رنگ بندی قرمز براق آن و یا سفید یا مشکی آن همگی به بهترین نحو ممکن جذاب هستند. با ظاهر بسیار دل فریب خود آرزوی داشتنش را برای هر موتورسواره مبتدی را ایجاد می کند.کایت های آن با طراحی و شکل های آیرودینامت کاملا با استانداردهای روز دنیا مطابقت دارد.

    زین آپاچی نیز پهن و کاملا نرم است و با اندازه بسیار مناسبی که دارد هم راننده و هم سرنشین بر روی آن احساس راحتی می نمایند. همچنین یک دسته نقره ای برای سرنشین دوم در عقب موتور نصب گردیده که طراحی آن به گونه ای است که به عنوان یک ترکبند هم می توان ا آن استفاده نمود. و یا اگر بخواهید سرنشین دیگری را باز سوار موتور نمائید بتواند به راحتی بر روی موتور سوار گردد.

     

    جالبتر آنکه جا پایی هایی که برای سرنشینان بر روی موتور قرار گرفته از نوع فنس توری حفاظ بوده که هم یک جای پایی راحت برای سرنشین موتور می باشد و هم در صورت زمین خوردن با موتور جلوی آسیب به بدنه موتور را خواهد گرفت.

    رینگ های آپاچی RTR 180 ABS نیز کاملا همانند برادر بزرگتر خود 160 سی سی بوده و دارای 6 پره ستاره وار هستند که بر زیبایی موتور می افزاید این رینگ دارای کیفیت خوبی است و میتواند به خوبی برای مدت زمان های زیادی بدون هیچ گونه مشکلی دوام بیاورد.  همچنین آپاچی دارای باکی بزرگ و زیبا می باشد باکی با ظرفیت 16 لیتر به همراه حدود 2.5 لیتر بنزین ذخیره است .

     

     

    سیستم الکترونیک و روشنایی :

    Apache RTR 180 ABS بر خلاف رقبای هم رده خود دارای کاسه چراغ نسبتا متوسط تقریبا بزرگ میباشد . اندازه ای غیر استاندارد که نه کاسه چراغ آن بزرگ است و نه کوچک و به همین دلیل در تاریکی شب با نور پایین فاطله تقریبی تا 4 متر و با نور بالا حدودا 8 متر را روشن می کند. متاسفانه اگر با این موتور وارد تونل های تاریک در جاده ( مثلا تونل گردنده های دالکی بوشهر) شوید متوجه خواهید شد که چراغ این موتور به هیچ عنوان نمیتواند جلوی شما را روشن سازد و کاملا در تاریکی خواهید بود. چراغ جلوی آپاچی 180 آر تی آر با طرحی به ظاهر خندان به نوعی انرژی مثبتی به موتور-سوار آن و دیگران القا می کند . ضمن اینکه در طرفین چراغ اصلی جلو 2 عدد لامپ خلاصی زیبا همانند بیشتر موتور سیکلت ها که به عنوان لامپ خلاصی نام برده می شوند قرار داده شده که بر زیبایی آن می افزاید .

    چراغ های راهنمای این موتور دارای سطح روشنایی بزرگی هستند و به خوبی میتوانند در زمان تغیر مسیر های شما سایر رانندگان جلو و پشت سر شما را آگاه سازند. پایه های این راهنماها از نوع لاستیکی و با انعطاف بالایی هستند اما تکنولوژی لامپ های این راهنما ها از لامپ های ساده رشته ای بوده که خود یک نقطه ضعف محصوب می گردد و از لاپ های LED که دارای طول عمر بالایی هستند استفاده نگردیده است.


     

    چراغ عقب نیز با طراحی نسبتا ساده و با کاسه چراغ پهن خود ولی هماهنگ با ظاهر موتور طراحی شده که در آن بر خلاف راهنما ها از LED در آن استفاده گردیده اما چراغ استاپ ترمز که دارای لامپ معولی است در هنگام ترمز گیری نور واضحی را منتشر می کنند .

     

    سیستم ترمز گیری :

    ترمز های آپاچی 180 ای بی اس نسبت تمام رقبای خود از نظر کمی و کیفی  ارتقا یافته اند ترمز های این موتور هم در جلو و هم در عقب از نوع دیسکی بوده اما تنها تفاوت اصلی و چشم گیر این ترمز ها استفاده از سیستم ABS در آن می باشد به طوری که در سرعت های بالای 70 کیلومتر در ساعت اطمینان بیشتری به موتور-سوار خود میدهند و در سرعت های متوسط رو به بالا کنترل موتور سیکلت از دست خارج نشده و موتور سیکلت با حفظ تعادل کامل متوقف می گردد.

     

     

    سیستم تعلیق و فنر بندی :

    کمک های آپاچی به لطف استفاده از سیستم کمک فنر های گازی نیتروژنی همانند رقبای خود بسیار نرم بوده و راندن دلپذیری را برای جاده ها و خیابان های پر چاله چوله دارند. استفاده از کمک فنر های گازی هرچند شاید خیلی در ظاهر کارا نباشد اما در رانندگی های طولانی مدت و یا در شوک های ناشی از دس اندازهای سطح خیابان ها جلوی هر گونه ضربه یکباره به ستون فقرات راننده را خواهد گرفت.

     

    کنسول و نشانگر های دسته فرمان :

    کنسول آپاچی 180 یک بخش کامل و زیبا است که کلیه اطلاعات مورد نیاز راننده را در قالب سیستم تلفیی آنالوگ و دیجیتال خود به وی ارایه می دهد . کنسول این موتور کامل بوده  و به دوبخش  آنالوگ آپاچی  که در سمت راست قرار داده شده و برخی از نشانگر ها که شامل چراغ چک بنزین و چراغ چک سیستم برق چراغ چک باطری می باشد. در قسمت مرکز و سمت راست که شاهد دور موتور عقربه ای اما برقی و صحفه کیلومتر تمام دیجیتالی از نوع LED است که شامل نمایش ساعت، سرعت، مصافت، میزان بنزین می باشد اما یک امکان جدید هم در این نمایشگر قرار داده شده و آن هم  نمایش حداکثر سرعت دست یافته می باشد که برای تست تاپ اسپید نهایی آن در جاده های می باشد.

    سایر دکمه ها و اقلام جا داده شده در دسته فرمان شامل استارت، تنظیم روشنایی نور پایین و بالا، چراغ سلام،  بوق و دکمه فلاشر ها است .

     

    قدرت و شتاب:

    موتور آپاچی 180 دارای یک انجین با حجم اتاق احتراق واقعی 177.4 سی سی با توان 12.52 کیلوات و گشتاور 15.5 نیوتن متر به همراه گیربکس 5 دنده با سیستم خنک شونده هوا-خنک و یک کاربراتور ساده پیستونی و سیستم استارت الکتریکی - هندلی با میزان مصرف متوسط سوخت 3.2 لیتر در هر 100Km می باشد.

     

     

    قدرت:

    قدرت اسمی این موتور 17 اسب بخار است اما در عمل به دلیل وزن بالای موتور و فشار واره باد به موتور و راننده قدرت واقعی آن 15.2 اسب بخار می باشد اما با توجه به حجم موتور قددرت 15 اسب برای یک موتور 177 سی سی کاملا ایده آل است و در جاده ها با شیب 10% با قدرت و سرعت کاملا خوبی بدون کاش دنده به حرکت خود ادامه می دهد.

     

    شتاب:

    شتاب اولیه این موتور با گشتاور 15.5 نیوتن متر از صفر تا 80 کیلومتر در 16.3 ثانیه صورت میپزیرد.

     

    مصرف سوخت:

    مصرف متوسط سوخت این موتور با سرعت 80 کیلومتر در ساعت 3.2 لیتر در هر 100Km می باشد. که با افزایش سرعت تا 100km تا 4.6 لیتر نیز می رسد و با یک باک 16 لیتری شما میتوانید 350 کیلومتر را طی کنید.

    https://instaliker.ir/store2/aff.php?aff=7625

    https://instaliker.ir/store2/aff.php?aff=7625


    آخرین ویرایش: چهارشنبه 6 شهریور 1398 10:09 ب.ظ
    ارسال دیدگاه
  • Ali Moghadam جمعه 3 اسفند 1397 11:01 ق.ظ نظرات ()

    پیج اینستاگرام: Ali.Moghadam_Official@

    میکاپ چیست ؟

    معنی میکاپ (make up) در فرهنگ لغت :
    آرایش صورت با مواد آرایشی

    میکاپ به انگلیسی (make up)
    تعریف میکاپ

    میک‌آپ همان آرایش عادی صورت است
    که میکاپ آراتیست مسئول رفع معایب احتمالی صورت،
    گردن و افزایش زیبایی می باشد.

    فرق گریم با میکاپ

    امروز گریم به معنی استفاده از تکنیک سایه و روشن و ابزار زیبایی برای اصلاح چهره شخص است.

    ▪ در گریم شخصیت پردازی و حتی زیباسازی به کمک عواملی که خود را نشان ندهد انجام می شود.
    اما آرایش تغییر صورت با استفاده از رنگ و لعاب است. آرایش روی فرم ها تاکید نمی کند و تنها به چهره رنگ می افزاید.

    ▪ گریم همیشه اغراق آمیز یا در راستای تغییر چهره نیست
    و خانم ها با رعایت کامل حجاب و شئونات اسلامی می توانند هر روز خود را گریم کنند
    و بدون جلب توجه خاصی، در طول روز از آن استفاده کنند. گریم برخلاف آرایش بدون رنگ است
    و فقط با سایه روشن اقدام به تعادل سازی می کند؛
    که البته برای حضور در اماکن غیررسمی و میهمانی های زنانه به هر میزان می توان لوازم آرایش رنگی به آن افزود.

    آخرین ویرایش: جمعه 3 اسفند 1397 11:12 ق.ظ
    ارسال دیدگاه
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات